søndag den 3. april 2011

High School i Piggott

Det var en kanon oplevelse at være med Sandra og Larerick i High School. Ikke bare at se hvordan man går i High School, men mest at se hvordan unge amerikanere er. For der er rigtig stor forskel på danske og amerikanske unge, i hvert fald hvad jeg har oplevet ind til videre. Dem jeg snakkede med i High School var ca. 16-17 år, så de var lige en tand ældre. Men jeg synes de var meget nemme at snakke med, og de var meget tålmodige med at lytte, selvom jeg ikke snakkede perfekt engelsk, og heller ikke forstod alt hvad de sagde.
I det hele taget synes jeg at de var virkelig imødekommende, og meget søde. Det var nogen forskellige klasser Sandra havde i løbet af dagen, og nogen var noget større end andre. Men i hver klasse ville de gerne høre noget dansk musik. Det var ærgerligt at jeg ikke havde fået lagt noget mere musik ind på min computer, for det eneste danske musik jeg havde liggende var Dúné og Jokeren. Men okay- jeg tror de synes at det var rimeligt musik.
De spurgte også om en hel masse. Fx hvad for noget sport vi havde, om vi havde mobiler, og hvad min yndlingsfarve var(??);/) De synes det var helt VILDT at man i Danmark, ikke har nogle regler omkring hvornår man må drikke alkohol, og at man ikke må køre i bil før man er 18. - "Wauw, so you may drink before you can drive?" sagde de.
Jeg gætter på det var fordi vi var i Arkansas og ude på landet, men næsten alle(selv pigerne) havde de der kæmpe John Deere støvler, og camoflage jagtjakker. Deres stil var helt anderledes end vores stil hjemme i Danmark. Det ville ingen i min klasse nogensinde kunne drømme om at tage på, men jeg synes egentlig at det var meget sejt og sjovt. Jeg synes også at nogen af fyrene bare mindede en lille smule om cowboys. ;D.
Nu når jeg har været på en High School, og ved lidt mere om hvordan det er, kunne jeg faktisk godt tænke mig at tage et år på High School her i US. Og jeg tror ikke det ville være så svært at få nogle gode venner, for de er meget venlige og meget imødekommende. Og der synes jeg godt at os danskere kunne lære noget af amerikanerne.
I det hele taget synes jeg det var en fed oplevelse. Og selvom jeg lige skulle koncentrere mig en hel del for at følge med i hvad de snakkede om, gik det fint at snakke med dem.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar